Krabičková diéta – Jednoduchý a flexibilný spôsob stravovania

Možno sa pýtate, čo to vlastne tá krabičková diéta je. Princíp na ktorom krabičková diéta funguje spočíva v naplnení krabičiek jedlom v pomere...

Hľadáte jednoduchý a zdravý spôsob strravovania? Ak áno, Čítajte ďalej

Možno sa pýtate, čo to vlastne tá krabičková diéta je.

Krabičková diéta je spôsob stravovania alebo donáškovej služby jedla v krabičkách resp. dózach. Je to perfektný spôsob stravovania pre tých, ktorí nemajú čas na každodenné varenie a prípravu jedla či už do práce alebo hocikde inde.

Nejedná sa však len o donáškovú službu. Podľa krabičkovej diéty sa môžete stravovať aj bez toho aby vám jedlo niekto doniesol. V podstate si  jedlo samozrejme najprv uvaríte resp. pripravíte tak aby ste ho mali dostatok aspoň na niekoľko dní.

Následne si jedlo rozdelíte do krabičiek a to je všetko.

 

Z akého jedla by krabičková diéta mala pozostávať?

Princíp na ktorom krabičková diéta funguje spočíva v naplnení krabičiek jedlom v pomere 60% zeleniny a ovocia, 30% bielkovín a 10% dresingu, dochucovadiel atď.

Na raňajky a večeru budete jesť “normálne” jedlo tak ako ste zvyknutí, ale ostatné jedlá ako desiata, obed a olovrant budete jesť z krabičiek resp. v pomere, ktorý sme naznačili vyššie.

Sacharidy ako napríklad pečivo, ryžu, zemiaky atď. do krabičiek nedávate, ich príjem by mal pozostávať výlučne z ovocia a zeleniny. Výnimkou môžete spraviť v prípade, že aktívne športujete alebo robíte ťažkú manuálnu prácu.

Konkrétne rozdelenie jednotlivých makronutrientov by mohlo vyzerať takto:

 

Bielkoviny

  • Ryby
  • Kuracie mäso
  • Morčacie mäso

Sacharidy

  • Brokolica
  • Špenát
  • Hrach
  • Cuketa
  • Grep
  • Jahody
  • Jablká
  • Čerešne
  • Ostatná zelenina a ovocie s nízkym glykemickým indexom

Tuky

  • Olivový olej
  • Orechy
  • Semienka
  • Kokosový olej

 

Výhody a nevýhody krabičkovej diéty

Výhoda krabičkovej diéty je v tom, že udržuje vašu hladinu cukru v krvi v norme počas celého dňa. Tým, že máte neustály príjem živín, tak je menej pravdepodobné, že budete mať chuť na nejaké nezdravé jedlo.

Ďalšou výhodou je aj to, že jete iba do momentu, kedy sa cítite najedený bez pocitu hladu alebo naopak prejedenia sa.

 

Výhody krabičkovej diéty

  • Krabičková diéta je skvelá pre ľudí, ktorých nebaví počítanie kalórii
  • Celkovo šetrí čas
  • Jedná sa o flexibilné stravovanie
  • Jete iba toľko, aby ste boli najedení
  • Vďaka zelenine a ovociu s nízkym glykemickým indexom nebudete mať náhle výkyvy hladiny cukru v krvi

 

Nevýhody krabičkovej diéty

  • Nemáte prehľad koľko kalórii denne prijmete
  • Donáška jedla v krabičkách je finančne náročná
  • jedlo respektíve mäso nevydrží v krabičkách teplé
  • jesť mäso bez prílohy ako ryža, zemiaky a pod. môže prísť niekedy divné
  • Na začiatku je dosť práce s balením do boxov a rozdelením porcii

 

Niekomu môže tento typ stravovania prísť náročný, hlavne pokiaľ človek nemá žiadne zdravé stravovacie návyky. Treba si ale uvedomiť, že každá diéta je o zmene a zmena stravovania vždy vyžaduje v určitej miere sebazaprenie.

(POZNÁMKA:  Skúste taktiež niektoré zo šalátových receptov pre diabetikov ktoré nájdete tu).

Ako vyzerá krabičková diéta v praxi?

Je to jednoduché:

  • pripravte si približne 3 umelé dózy (krabičky)
  • vložte do nich 60% ovocia a zeleniny, 30% mäsa alebo iného zdroja bielkovín a 10% dresingu alebo iného dochucovadla
  • Jedzte jedlo z krabičiek na desiatu, obed a olovrant

Pri krabičkovej diéte máte približne 5 jedál denne takže je príjem živín rovnomerne rozdelený počas celého dňa.

Stojí taktiež za zmienku, že vďaka tejto diéte by ste nemali pociťovať potrebu zjesť veľa jedla naraz na večeru čo je z hľadiska chudnutia a všeobecne zdravého stravovania.

A čo si myslíte o diéte vy? Podeľte sa s nami o vaše skúsenosti dolu do komentárov.

Leave a comment

Send this to a friend